Az Olaszországban Mediaworld-ként futó Mediamarkt bizonyára nem számított arra 2006-ban, hogy az olasz válogatott világbajnokként zárja a nemzetek tornáját. Azt ígérte azoknak, akik május második felében (tehát még azelőtt, hogy világossá vált volna, milyen eredményekkel szerepelnek az azzurrik a megmérettetések során) legalább 32 colos LCD vagy plazmatévét vásároltak, hogy ha az olasz csapat megnyeri a világbajnokságot, visszakapják a készülék árát.
Igaz, hogy vásárlási utalvány formájában, de azért az ajánlat így sem hangzott rosszul, hiszen abban az időszakban 60 százalékkal megnőtt a taljánok tévévásárlási-kedve, és megközelítőleg 10.000 televízió talált gazdára a VB előtt. Ez azt jelenti, hogy a Mediaworld közel 10.000.000 € értékben osztott ki ajándékutalványt a szerencsés azzurri-drukkereknek.
Sokan találgatni kezdték a balul elsült akciót követően, hogy hogy érhette meg az áruházláncnak ekkora kockázatot vállalni, aminek kapcsán több elmélet is született - ezekre internetes fórumokban leltünk rá, tehát nem a mi fantáziánk szüleménye! Egyesek tudni vélik, hogy a Mediaworld minden olyan országban meghirdette ezt az akciót, amely képviseltette magát a világbajnokságon, és amelyikben (értelemszerűen) az áruházlánc is jelen van. Ha ez így történt, a médiaóriás bizonyára brazil győzelemben reménykedett, ám nagyon rosszul így sem járt - főleg, ha a többi országban is ilyen mértékben nőtt az eladás -, hiszen akkor a többiek egyszerűen "összedobták" az olaszok vásárlási utalványaira fordított összeget.
kép innen: av-online.hu
Mások úgy vélték, hogy a pénzt, amit a tévék eladása hozott a konyhára, a Mediaworld sportfogadásra (Itália győzelmére) fordította, így a nyereményből fedezték a bónokat. Hasonló logika mentén olyan hírek is felröppentek, melyek szerint a vállalat különleges biztosítást kötött az akció kimenetelére, és az így befolyt összeg fedezte a tévévásárlók kuponjait. Akárhogyis, a Mediaworld továbbra is jelen van az olasz piacon, sőt, az idei EB idejére is hirdetett egy - igaz, kissé óvatosabb - kampányt. Számos terméket kínál kedvező áron a vásárlóinak, akik az akció keretében eldönthetik: azonnal igényelnek egy vásárlási utalványt, melynek értéke a választott kütyü árának 40 százálékával egyenlő, vagy kockáztatnak, és ha 2012-ben is meglepetést okoznak Prandelli fiai, akkor az elköltött összeg 100 százalékát levásárolhatják.